Cerkak Bahasa Jawa Tema Kemerdekaan 17 Agustus


Contoh Cerkak Jawa Tema Kemerdekaan 17 Agustus – Dina soyo panas, ngelak banget nggaringna tenggorokanku. Dumadakan dakdelok sosok sawong pemuda ora liya lan ora yaiku sahabat sejatiku yaiku si Raka. Dheweke katon kelelahan lan kepanasan. Kelambi rapi werna putih neng anggone karo katon berwibawa. Wektu dakdelok dheweke lagi linggih neng siji kursi pinggiran dalan nampak nunggu samubarang. banjur tanpa ragu aku anyak menghampirinya aku pun anyak berbincang karone.

Cerkak Bahasa Jawa Tema Kemerdekaan 17 Agustus
Ilustrasi upcara bendera.

“Ra, ngapa kowe kedelok kelelahan ngono trus kowe pake kelambi beginian arep ngapain ?” takonku nange. “Koe edan apa, nih udhar pira ?” jawab Raka lan nyalah walik nanya. “Udhar 17 Agustus 2013, Waah kowe dadi panugas upacara ya.. widih keren coy anggonanmu keren” jawabku. “Ya biyasa ping ae,” sahut Raka. “Kowe kok ngurung ngono, kowe kesel ya?” takon aku karo kutepuk pundhake.

Raka pun njawab, “dudu kesel, mung kesel ae padha si Andini mangsak nggak tau apa yen iki dina kemerdekaan. Eh dheweke nyalah ngajak ketemon, ngajak dalan, ngajak pangan, ngajak shooping.... Padahal udah tau yen aku iki panugas upacara ning dheweke nyalah ngono. Lan dheweke...”

“Dheweke kenyih.......”

(ujug-ujug suwara kuwi muncul lan jebulna kuwi yaiku suwara Andini pacare Raka).

“Ehmm...A...A...Andini kowe kok ana dikene,” takon Raka.

“Aku udah krungu apa tembung loe kabeh, saiki aku ngasih pilehan kowe arep ngajak aku mlaku-mlaku utawa kowe luwih mileh kanggo upacara. Eling, adoh-adoh dina kowe udah tau ujar yen mubarang wektu pengen ngajak ngene,” saur si Andini.

“Iya.. ning ikekne dina kemerdekaan lan aku kudu upacara, mangsak kowe ora ngertiin aku banget sih..kowe ora ngerti opo yen aku dadi panitia lan telung puluh menit meneh aku kudu lunga menyang lapangan upacara,” jawab Raka karo kesel.

“Oke, nyakarep kowe aku arep lunga dhewe,” bales Andini karo nesu banget banjur dheweke teras lunga. Aku mung dadi panonton dekne kabeh gelut. Amarga aku dhewe ora arep melu urusan dekne kabeh. Ning jero pikiranku celathu edan banget si wedok iki kok nggak ana pangertene padha pisan ya. Raka kedelok pasrah lan meneng tanpa nggeringi pacarnya kuwi. Nuli dheweke celathu nangku dheweke arep lunga menyang lapangan upacara amarga wektu kuwi udah jam 9.30 juk upacara dianyak jam 10 esuk.

Raka nuli mangkat karo munggahi sepeda montor keren sing diduweane. Aku ndeleng raine aneh sethithik bubuhi. Ning aku ora kemradulekne dheweken lan aku teras mungkur palungguhan mau nuli teras mulih keomah. Amarga aku kabeneran ora meloni upacara bendera.

Sanganti diomah dumadakan hape dak uni. Lan jebulna ana telpon mlebu. Yakni saka nomor hapenya Raka. Ning sing menelepon saiki yaiku wong tuwane. Wong tuwane nyabarke nek Raka kecelakaan wektu menuju menyang lapangan upacara lan saiki dirawat neng rumah sakit.

Aku teras shok krungune nuli teras menuju rumah sakit kuwi. Kedelok dikono keluarga Raka anyak saka bapak, embok, pak-lik, lan mbah putrine ana dikono kabehe. Uga kedelok ana Andin dikono lagi nangis menyesal. Ning Tuhan wis ora bisa nguwawa Raka ben urip luwih suwe neng donya. Dokter celathu menawa Raka wis ora bisa dislametake meneh. Aku teras nangis rumangsakne kesedhihan iki, rasane anyar beberapa jam mau ketemu Raka. Eh saiki dheweke kudu kecelakaan lan nyawanya ora slametake meneh. Lan aku uga ndeleng tangisan wong tuwa mawa kerabat keluarga Raka dikana.

Banjur Andini nyeluk aku, lan dheweke celathu marangku:

“Dina iki yaiku dina paling ala jero uripku, aku nyesal banget karo dina iki. Dina diendi aku kelangan wong sing paling aku demeni. Bokmenawa Tuhan kedemenen marang Raka dadine Tuhan njupuke. Lan nyat dina kemerdekaan iki wis dadi ora merdeka meneh gaweku amarga aku ora nganggep dina iki yaiku dina kemerdekaan.” Demikian contoh Cerkak Bahasa Jawa Tema Kemerdekaan 17 Agustus.


Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Google+

Related : Cerkak Bahasa Jawa Tema Kemerdekaan 17 Agustus